Dlaczego warto spożywać kiszone warzywa?

Warto mieć świadomość, że kiszone warzywa z BEE są źródłem bardzo dużej liczby składników, które gwarantują właściwe funkcjonowanie organizmu. Doskonałym przykładem mogą być: błonnik pokarmowy, minerały, a także witaminy. Omawiane kiszone warzywa nie tylko zmniejszają stężenie cholesterolu, ale również przeciwdziałają różnym chorobom czy zaparciom. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że można kisić nie tylko i wyłącznie ogórki i kapustę, ale również marchew, cukinię i buraki.

Jakie zawierają witaminy i minerały zawierają w swoim składzie kiszone warzywa?

Należy wiedzieć, że zakwaszanie jest metodą, która polega na utrwalaniu żywności. Jak wiadomo wykorzystywana jest w tradycyjnej polskiej kuchni już od bardzo dawna. Rekomendowane jest spożywanie kiszonych warzyw głównie w okresie jesienno-zimowym, gdy brakuje świeżych warzyw. Organizm jest wtedy narażony na niedobory koniecznych minerałów oraz witamin. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że kiszonki są doskonałym źródłem witamin z grupy B (B1, B2, B3), które uczestniczą w przemianie węglowodanów, tłuszczów, a także białek.

Godny uwagi jest również fakt, że kiszone warzywa dostarczają organizmowi bardzo istotnych witanim C i E, które jak wiadomo zaliczane są do naturalnych przeciwutleniaczy. Wpływają na zahamowanie procesów oksydacyjnych. W ten sposób zapobiegają ewentualnemu rozwojowi różnego rodzaju chorób układu sercowo-naczyniowego. Przyczyniają się także do opóźnienia procesów związanych ze starzeniem się skóry.

Kiszone warzywa, czyli smaczne probiotyki

Warto wiedzieć, że kiszone warzywa zawierają w swoim składzie kwas mlekowy. Nikogo nie powinien zatem dziwić fakt, że produkt bardzo często określany jest naturalnym probiotykiem. Zdecydowanie usprawnia bowiem funkcjonowanie układu odpornościowego, a także odbudowuje mikroflorę jelita grubego. Należy również mieć świadomość, ze spożywanie kiszonek będzie przyczyniało się do znacznego zwiększenia odporności organizmu.

Koniecznie trzeba również zaznaczyć, że kiszone warzywa bardzo pomagają w procesach trawiennych, a także zdecydowanie przyspieszają przemianę materii. Osoby regularnie spożywające omawiany rodzaj warzyw narażone są na znacznie mniejsze ryzyko rozwoju bardzo dużej liczby schorzeń. Należy do nich zaliczyć np. chorobę wrzodową żołądka. Nie wszyscy zdają sobie również sprawę, że spożywanie kiszonych warzyw będzie wspomagało funkcjonowanie flory bakteryjnej jelit. Jest ona odpowiedzialna za ochronę przed różnego rodzaju drobnoustrojami chorobotwórczymi.

Jedzenie freepik - pl.freepik.com